reklamın iyisi kötüsü olmazdan kök alan bir stratejidir. bence saçma ve ebleh, hanım için öyle, mortifera için öyle, x için öyle, y için öyle yani reklamcılar hariç neredeyse tanıdığım herkes için öyle.
aslıdna ne guerilla marketing var (mesela regalin veyahut profilo'nun reklamları gibi) işin içinde ne de görsel bir yaratıcılık (ne kadar çalıntı da olsa akbankın). zaten çelik'li reklamların ilk başlangıç-çıkış noktası "tıh tıh tıh eyi günler"li samimi (?) yapı kredi reklamıydı. ama çelik o sempatiyi nedense yaratamadı. hatta oyuncakları bile çıktı ama nedense o oyuncak çelikler çevremdeki ufaklıkların ilgisini çekmedi (çekenlerin de çelik'leri ikinci gün tersane cennetini boyladı zaten).
netice itibari ile gerek çelik serili reklamları olsun gerekse şu yeni inox ankastre reklamları olsun hem yaratıcılıktan uzak hem de bir tüketici olarak beni cezbetmekten uzak.
tabii ki sayıları vermek ve "hayır haksızsınız reklamlar süper" demek olası. fakat unutulan bir nokta var.
türk halkının gözünde arçelik, sonynin türk malı muadilidir. hem hesaplıdır hem dayanıklıdır. (anneannemin evinde 1970'ten kalma arçelik buzdolabı var, babamları yazlığında da aynı yıllardan kalma bir tane. hala da taş gibi çalışıyorlar) bu sebeple ben de beyaz eşya alacaksam ve orta sınıf tüketiciysem tercihim arçeliktir. (yoksa bosch'dan da vazgeçmem, ama buzdolabım ve bulaşık makinam arçelik ne yapalım)
satışlar arttı çünkü reklam stratejimiz süperdi demek türkiye piyasasında neredeyse 50-60 yıldır bulunan arçelik'in marka değerine hakarettir. özellikle vestel'in ve yan ürünü regal'in, keza spot piyasa'nın yıldızı indesit'in fiyat avantajı ile savaşmak sözkonusu iken ve bu doğrultuda reklam stratejisinden ziyade satış stratejisini ucuzlaştırma olarak belirleyen arçelik'in gün itibari ile satışlarına reklam sebep oldu demek tek kelimeyle hedef saptırmadır.
bunları görmek için de kreatif düşünmeye bazen ara verip çevredeki son kullanıcı profiline ve beklentilerine bakmak yeterlidir.
son bir ekleme yapmadan da duramıyorum. öyle bir hava yaratılıyor ki, arçelik türkiye beyaz eşya ve dayanıklı tüketim malları piyasasına 3-4 sene önce gimiş de reklamları sayesinde 2 yılda parsayı toplamış gibi. ben diyorum anneannemin evinde 30 yıllık arçelik buzdolabı var, annemlerin evinde var, benim evde yeni logolu hallerinden bir tane var, millet diyor 2 senede süper sattık, bunu da harika reklamlarla yaptık.
marka dediğin alışkanlıklarla satar. bebekliğimden beri abur cubur için dadandığım buzdolabı arçelik olursa tabii ki çocuğum da aynı markayı görür. (sınıf atlamadığımı varsayın) hele bir de satış sonrası hizmet konusunda bu kadar başarılıyken.
ha bu arada arçelik 82 ekran lcd'yi 1400 ytl civarında bir fiyata satıyor. keza vestel de o civarlarda. ama samsung 2,500 ytl, sony 2700 civarında (aynı kategoride
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder