16 Şubat 2012 Perşembe

Çanta Modelleri

tek yaptigi turk insanini oynamak(!) olan komedyen. cogu ki$i tarafindan "karakterleri birbirine benziyor", "oyunculugu, dogaclamasi iyi degil" $eklinde ele$tirilere maruz birakilmasina ragmen, gerek sahne gosterilerinde (bir tat bir doku, cmylmz), gerek filmlerinde (her$ey cok guzel olacak*, vizontele* ve gora**) gerekse de reklam filmlerinde (doritos alaturca ve opet-eski panasonic ve mavi jeans reklamlari haric-) yaptigi $ey farkli ya$amlardan karakterleri alip canlandirmak degil, tek bir karakteri alip o farkli ya$amlarin icine koymak olmu$tur. kendisini leman dergisi doneminden hatirlayanlar da iyi bilir ki cem yilmaz'in korkunc tilbe ve soru adamciklari serisinde yansittigi mizah onun asil guldugu $ey degildi. asil agirlik verdigi ve karikaturler ko$esinde ele aldigi tiplemeler, ozellikle seksenler gencliginin mekanlarina a$inasi oldugu ve "fantom, uzay yolu, yildiz sava$lari, matrix gibi senaryolarin icine klasik turk insani yerle$tirilirse acaba nasil bir carpiklik ortaya cikar?" sorusuna cevap ararken kar$isina cikan kahramanlardi. uzayda kerane tatlisi satan tatlici, ba$ligin icinde sigara icen astronot, abisinin i$yerinden ilac calan i$siz genc, sigara icerken fantomun kostumunu zedeleyen yerli, daracik kiyafetler giyen turk uzay yolu murettebati, kacak cips ureten uyanik yatirimci, cevresindekilere hava atarken kendini komik duruma du$uren zuppe, uzaylilar tarafindan kacirilsa da pi$kinligini ve adam sendeciligini kaybetmeyen ancak ho$landigi kizin yaninda bamba$ka biri haline gelen hali saticisi, sperm bankasina giden turk gibi agirlikli olarak turk insaninin pi$kinligini, mizaha yatkinligini ve yabancisi oldugu bir konuda delikanliligi cizdirmemek icin girdigi rolleri irdeleyen hikayeleri kullandi. bize yansitilan uzun boylu, adaleli, zeki, kahraman bati insaninin icinde bulundugu ortama gayet normal, hayatin icinden bir karakter yerle$tirildiginde ne kadar buyuk bir carpiklik olu$abilecegini gosterdi. agactan du$tugu icin kafasi yamuk, burnu kemerli, biyikli, surekli gomlek-kuma$ pantolon-kundura giyen, plajda karpuz yiyip deve gure$i yapan bir irkin karikaturunu cizdi hep. davet edildigi haber bulteninde ayaga kalkip spikerin onundeki kagitlara goz atmasi da ayni cercevede bizden bir $ey olmasina ragmen komik geliyordu. kisaca cem yilmaz'in gunumuzun en komik (en iyi degil) komedyeni olmasinin tek nedeni iyi bir oyuncu degil iyi bir turk olmasi ve farkli karakterleri degil farkli mekanlari canlandirabilmesidir. Çanta Modelleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder